Lebo ako v Adamovi všetci zomierajú, zrovna tak i v Kristovi všetci budú oživení.
1. Korintským 15:22
Všetci zhrešili
V šiestom dni sedemdňového stvoriteľského týždňa Boh povedal: „Učiňme človeka <Doslovne: Adama. Adam = i človek i ľudia.> na svoj obraz a podľa svojej podoby…“ (1. Mojžišova 1:26). Adam bol stvorený na Boží obraz, ako čistý, nevinný, bezhriešny. Takými boli aj s Evou až do pádu do hriechu. Neposlušnosťou Božiemu príkazu nejesť ovocie zo stromu poznania dobrého a zlého duchovne zomreli, stratili spoločenstvo s Bohom a stali sa smrteľnými.
Z nevinných bytostí sa stali hriešne bytosti – stalo sa im to, pred čím ich Boh varoval –, lebo pádom do hriechu sa zmenila ich prirodzenosť na hriešnu prirodzenosť. S takouto prirodzenosťou sa narodili už všetky ich deti a rodí sa aj všetko ich ďalšie potomstvo, všetko ľudstvo. Každý človek splodený z muža a ženy sa rodí s touto hriešnou, adamovskou prirodzenosťou. Všetci Adamovi potomkovia sa rodia už na Adamov obraz a zomierajú tak, ako zomrel Adam (1. Mojžišova 5:1-4). Takými boli už ich prvé deti, Kain a Ábel, ktoré sa im narodili až po vyhnaní z rajskej záhrady (1. Mojžišova 3:22-24 až 4:1-2).Kain bol prvý človek, ktorý sa narodil s hriešnou prirodzenosťou.
Každý človek sa teda rodí už ako hriešnik a je smrteľný, podlieha smrti. Ak zomrie v tomto stave, jeho duša skončí v zatratení, v ohnivom jazere, čiže ľudovo povedané, skončí v pekle (Zjavenie 20:15).
To, že všetci Adamovi potomkovia sa rodia ako hriešnici s hriešnou Adamovou prirodzenosťou je učenie Písma. To je uvedené otvorene v nasledovných veršoch:
V Rímskym 3:9 je uvedené, že všetci ľudia, Židia i Gréci (pohania) sú pod hriechom, čo znamená, že svojou prirodzenosťou všetci ľudia sú hriešnici, vládne im hriech a smrť. Z tohto stavu niet žiadnej výnimky a tak je to s každým človekom už od jeho narodenia, presnejšie: každý človek, splodený z fyzických rodičov je splodený s hriešnou prirodzenosťou, a preto sa potom takým aj narodí – tak to vyznáva aj kráľ Dávid v Žalme 51 verši 7. Dôkazom toho, že sa všetci ľudia rodia s hriešnou prirodzenosťou je, že všetci ľudia podliehajú smrti už od svojho narodenia – zomierajú všetky vekové kategórie vrátane novorodencov.
Vo veršoch 10-18 je uvedená charakteristika (profil) hriešnika, teda každého Adamovho potomka:
10 ako je napísané: Nieto spravodlivého ani jedného;
11 niet toho, kto by rozumel, niet, kto by vážne hľadal Boha;
12 všetci sa odchýlili, napospol stali sa neužitočnými; niet toho, kto by činil dobro, niet ani jedného.
13 Ich hrdlo otvorený hrob; svojimi jazyky hovorili lesť, jed ľútych hadov pod ich rtami;
14 ktorých ústa sú plné kliatby a horkosti;
15 ich nohy rýchle vyliať krv;
16 skrúšenie a bieda je na ich cestách,
17 a cesty pokoja nepoznali.
18 Niet bázne Božej pred ich očami.
Vo veršoch Rímskym 5:12-14 je uvedené, že dôkazom toho, že všetci ľudia sa rodia s hriešnou prirodzenosťou je skutočnosť, že všetci zomierajú, počínajúc novorodencami, aj keď títo ešte nestihli spáchať žiaden konkrétny hriech:
12 Preto ako skrze jedného človeka vošiel hriech do sveta a skrze hriech smrť, a tak prešla smrť na všetkých ľudí, pretože všetci zhrešili –
13 Lebo aj do zákona bol hriech na svete, ale hriech sa nepripočíta, keď nieto zákona.
14 Ale smrť jednako kraľovala od Adama až po Mojžiša i nad tými, ktorí nehrešili podobným prestúpením ako Adam…
Teda to, že už od Adama ľudia zomierajú, je svedectvom, že všetci sa rodia ako hriešnici, sú pod vládou smrti a preto musia zomrieť. Adam je hlavou ľudstva a všetci sme rodom z Adama (a sme v Adamovi), všetci ľudia pochádzame z Adama – sme splodení na jeho podobu a podľa jeho obrazu (1. Mojžišova 5:3) –, v ňom sme všetci zhrešili.
V prvej časti verša Rímskym 5:18 „A tak teda ako jedným pádom odsudzujúci výrok na všetkých ľudí na odsúdenie…“ je povedané, že výrok o dôsledku Adamovej neposlušnosti Božiemu príkazu sa vzťahuje na všetkých jeho potomkov. Aj tu je povedané, že to platí na všetkých, teda niet z toho výnimky.
Písmo vo verši 1. Korintským 15:22 oznamuje, že v Adamovi všetci zomierajú. Byť v Adamovi, znamená mať Adamovskú prirodzenosť, čiže byť v stave pomenovanom: hriešnik. V tomto stave sa nachádzajú všetci ľudia prichádzajúci na svet, teda všetci ktorí sa narodia fyzickým rodičom – títo všetci sú v Adamovi, všetci! Sám sa z tohto stavu nedokáže dostať ani jeden človek. Z tohto stavu človeka môže dostať iba Boh: „ktorý nás učinil schopných k podielu na lóse svätých vo svetle, ktorý nás vytrhol z moci temnosti a premiestnil do kráľovstva Syna svojej lásky, v ktorom máme vykúpenie skrze jeho krv, odpustenie hriechov (Kolosenským 1:12-14).
Kto pôjde do neba?
Všetci, ktorí celý svoj pozemský život prežijú v Adamovi – žijú a prežijú ho ako hriešnici s hriešnou prirodzenosťou –, do neba nepôjdu. Opäť sa pre odpoveď na otázku: Kto pôjde do neba? obrátime na Písmo.
Pán Ježiš vysvetli Niodémovi, že k tomu, aby sa človek dostal do nebeského kráľovstva (do neba) sa musí znova narodiť, lebo Čo sa narodilo z tela, je telo (Ján 3:6) a telo a krv nemôžu zdediť kráľovstvo Božie (1 Korintským 15:50). Všetci ľudia sú splodení a narodení z muža a ženy a sú telo a krv, a preto sa musia narodiť znova, aby sa dostali do neba:
„A Ježiš odpovedal a riekol mu: Amen, amen ti hovorím. Ak sa niekto nenarodí znova, nemôže vidieť kráľovstvo Božie“ (Ján 3:3).
„Ježiš mu odpovedal: Amen, amen ti hovorím, že ak sa niekto nenarodí z vody a z Ducha, nemôže vojsť do kráľovstva Božieho“ (Ján 3:5).
Znovuzrodenie je proces, v ktorom hriešnik dostáva novu prirodzenosť. Je to Božie dielo. Nikto sa sám nemôže znova zrodiť. Znovuzrodením hriešnik prechádza zo smrti do života. Boh ho preniesol z Adama do Krista (Kolosenským 1:12-14; 1. Korintským 15:22). Kto je v Kristovi, je novým stvorením. V Kristovi niet dospelých ani detí. V Kristovi existujú iba tí, ktorí sú nové stvorenie, a iba títo pôjdu do neba.
Stručná odpoveď na otázku Kto pôjde do neba? znie: Do neba pôjdu iba tí, ktorí patria Pánovi. Podrobnejšia odpoveď je: Do neba pôjdu iba tí – či sú živí, alebo sú už mŕtvi –, ktorí počas svojho života uverili spasiteľnou vierou evanjeliu Ježiša Krista. Urobili pokánie zo svojich hriechov, mŕtvych skutkov a svojej hriešnosti (hriešnej podstaty, čiže hriešnej prirodzenosti). Vyznali a prijali Ježiša Krista z Nazareta ako svojho Pána a Spasiteľa. Títo sa stali novým stvorením v Kristovi, a iba títo pôjdu do neba.
Lebo sám Pán s veliteľským povelom, s hlasom archanjela a s trúbou Božou zostúpi z neba, a mŕtvi v Kristu vstanú najprv; potom my živí ponechaní budeme razom s nimi vychvátení v oblakoch v ústrety Pánovi do povetria. A takto budeme vždycky s Pánom.
1. Tesalonickým 4:16-17
Prechod na úvodnú stránku – Úvod
Prechod na články s témou Písmo vyučuje
Prechod na Najnovšie články na stránke
Umiestené: 26. júla 2025